Ontdek de welbekende YouTube advertenties

zoekmachine-optimalisatie-2

De meeste mensen die gebruikmaken van social media zijn het vast tegengekomen: advertenties op YouTube. Op YouTube adverteren is dan ook een keuze die marketeers van veel bedrijven maken om hun naamsbekendheid te vergroten. Sommige bedrijven kiezen ervoor om kortere advertenties van 15 seconden te plaatsen en anderen kiezen zelfs voor advertenties van meer dan een minuut. Uiteindelijk hebben deze advertenties nog steeds hetzelfde doel als de ouderwetse reclame poster bij het busstation. Namelijk het op een positieve manier trekken van aandacht van potentiële klanten. Marketing specialisten zijn dan ook dag in dag uit druk bezig met het verzinnen van de beste marketingstrategieën.

Online marketing is de nieuwe rage

Via YouTube adverteren is een van de mogelijkheden voor marketeers om hun naamsbekendheid te vergroten. Echter, online marketing is een fenomeen dat we in de afgelopen jaren steeds vaker terugzien en het wordt ook steeds normaler. Bijvoorbeeld wanneer je online het laatste nieuws aan het lezen bent of wanneer je je social media aan het checken bent tijdens de lunchpauze. Soms worden deze advertenties als storend ervaren, maar ze kunnen ook informatief zijn of de consument wijzen op een gewenst product. Online marketing is dan ook een bezigheid die vaak als zeer belangrijk wordt gezien en waar veel waarde aan wordt gehecht.

Advertenties kunnen verschillende doelgroepen bereiken

Online adverteren heeft als voordeel dat ze tegenwoordig heel erg specifiek een bepaalde doelgroep kunnen bereiken. Een bedrijf dat luiers verkoopt kan bijvoorbeeld alleen hun advertenties laten zijn aan vrouwen tussen de 21 en 45 jaar die onlangs online hebben gezocht naar een nieuwe kinderwagen. Of een ander bedrijf dat sportkleding voor heren aanbiedt kan ervoor zorgen dat alleen mannen die geïnteresseerd zijn in fitness of andere sporten hun reclames zullen zien. Op deze manier wordt de kans dat de advertenties succesvol zijn aanzienlijk vergroot. Ook worden internetgebruikers zo minder gestoord door advertenties die ze toch niet interessant vinden, wat wellicht zorgt voor een fijnere online ervaring.